"Eget rum på nätet"


2010-04.25, kl. 09.15

Nu lanserar Birgitta Rydberg (FP) ytterligare en variant av eget rum.
Ge patienterna rätten till sin journal. Utmärkt förslag.

Prioriteringen idag har blivit att ta det riktigt lugnt - hängt tvätt och laddat en ny maskin. Nu ska jag duscha och göra mig färdig. Ser ut som om det kan vara skönt på altanen vid Ingridshem. Vi gör ett försök iaf. Men måste åka om stan och posta några brev först. Måste på lådan senast 13 för att gå iväg idag. En riktig försämring som posten bestått oss med.

Kommentarer
Postat av: Erik Engberg

Nu väntar vi bara på Johan Pehrsons krav på att alla brottsbekämpande myndigheter skall ha obegränsad tillgång till ovan nämnda journaler, och att de regelbundet skall få söka igenom dem och samköra med alla möjliga register för att sålla fram potentiella brottslingar eller andra avvikande individer.

2010-04-25 @ 18:43:06
Postat av: Ylva

Kommentaren känns väl inte riktigt saklig.

2010-04-26 @ 14:27:44
Postat av: Erik Engberg

Inte heller alltför långsökt.



Mannen har hunnit ställa sig bakom FRA, IPRED och Teledatalagringen, kallat lagrådet för "drogliberala stolpskott" för att de ser integritetsmässiga problem med att tillåta tvångsdrogtest av minderåriga utan föräldrars tillstånd och har, så vitt jag kan bedöma, knappt lagt ett enda förslag som inte syftar till att stärka statens makt på individens bekostnad.



Han är värre än vad Bodström någonsin var, och minst lika dålig som Ask. Jag skulle inte bli det minsta förvånad om han krävde fullständig tillgång till alla patientjournaler. Jag skulle snarast förvänta mig att han gjorde det.

2010-04-27 @ 15:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback