Lite efter

2010-08-04, kl. 06.15

Känner mig hela tiden lite efter - med det mesta. I morse läste jag ett mail om en
opinionsmätning - den var från igår - och fortfarande med alliansen i ledning - om än knapp.

Oroande att SD når såna höjder - om jag kommer ihåg rätt så är de större än både Centern och KD. Jag tror absolut att det beror på att svenska folket inte riktigt vet vad de står för. Därför glädjande med denna artikel. Mera granskning av SD - ja tack.

En annan positiv nyhet från igår - tillståndet för 10åringen från Bertnäsolyckan förändrat till det bättre. Känslan är dock kluven - det är grymt att en 10åring ska vakna upp till den verkligheten. Kan undra hur väl samhället är förberett att ta hand om ett barn i en sån situation?
 
Hör på Nord-Nytt - från gårdagens sändning - att det blir dåligt med hjortron i år - undantaget Tornedalen. Tur jag har en liten pyts i frysen - som far plockat 2007 - bortglömt - men jag har kokt sylt på äldre hjorton än så med gott resultat.

För övrigt är oddsen att jag skulle ge mig ut för att plocka hjortron dåliga - skulle inte ha en chans att hitta några hjortronställen - och inte skulle jag hitta hem heller.

Apropå att vara i skogen noterar jag till min glädje att jag inte är ensam - en majoritet är rädd för att möta björn enligt Kurirens omröstning.

Idag hoppas jag att de sista valsedlarna ska anlända - landstingssedlarna - fvb till våra lokalavdelningar.Peppar, peppar - leveranserna har varit otäckt exakta för allt valmaterial hitintills.

Känner mig jättearbetssugen här där jag sitter vid datorn. Om jag rappar på lite nu så hinner jag nog till tippen med de sex soppåsar brännbart som jag fått ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback