Höstvägen x 2

2010-12-27, kl, 07.30

Ingen DN i lådan idag - ifaf inte halvsju. Försökt uppdatera mig via nättidningarna - men händer inte så mycket - och så ska det väl vara.

Två incidenter på Höstvägen - som jag trodde var samma. Men det ena var
torrkokning och det andra var en pelargonia som brann. 

Riktigt klok på om det var en och samma händelse blir jag inte heller??

Riktigt klok på var växthuseffekten tog vägen blir jag inte heller. Nu köldrekord igen - efter 110 år.

Inser att det nu inte finns någon återvändo - nu måste sommarkläderna strykas och packning planeras. I morgon startar resan - börjar känna att rubrikerna om att ovädret drar norrut kan beröra oss? Men "norrut" är ett begrepp som kan skilja åtskilliga mil.

Nu ska jag hämta strykbrädan.

Kommentarer
Postat av: moster Gunilla

hej Ylva! Snön bara vräker ner här, jag har skottat säkert 3 dm där vi brukar ha röjt och det är fortfarande vitt i luften. Vi skulle ha kört till Gävle i dag, men det är inställt, så vi har rätt tråkigt, men sitter inte fast på E4 i alla fall! Ha det bra på din resa, skicka gärna ett vykort!

2010-12-26 @ 12:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback