"Offerkoftan"

2010-12-25, kl. 0930

Hugaligen - klockan redan halvtio. Fast en stund har jag varit upp - sen halvnio. Ingen DN idag i lådan.

"Offerkoftan" - ett målande ord - som inte bara stämmer med temat i
den här krönikan.

Juldagsmorgon glimmar - skulle jag också kunna skriva. Fortfarande mysmörkt med stjärnor och julslingor som lyser upp. Undrar om det bara är jag som inte uppskattar att vi går mot ljusare tider?

Hos mig luktar det hästliniment - nya Hot&Cold Liniment påminner om när farbror Sven behandlade Annviadal och Frisco Speed.

Nu ska jag bara mysa omkring här hemma - någon gång under helgen måste jag in och "avveckla" jobbet inför semestern - men det är inte säkert det blir idag.

Ska börja plocka fram lite sommar kläder - blir väl en och annan suck och djupandning för att få igen blixtlåsen. Känns som om de minus 5 kilona reducerades av frosseriet igår kväll - tur nog så gillade jag dock bara två sorters bitar i Alladin. Vart tog den franska nougaten vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback