Urspårning

2010-12-27, kl. 07.15

Fastnade för den här rubriken -
Grannfejden spårade ur. Trodde det handlade om någon TV-såpa - men verkar hämtad ur verkligheten. Kände att jag ville veta mer - var är det? Skjutit i tätbebyggt område?

Och SJ:s "urspårningar" verkar fortsätta. Tåg mellan Göteborg och Stockholm inställda även idag. Och morbror och moster i Bollnäs fick ställa in sin Gävleresa går. Verkar varit ett klokt beslut med tanke på snökaoset som TV förmedlat. Och Anders uppe på vinden hos kusin Kerstin är väl glad att deras hemresa - tåg - till ´Göteborg är först nästa år - den 3 januari.

Johannes och Johan har namnsdag - grattis alla!

Misstänkt mordbrand i Luleå - Allstars. Själv hade jag inte ens noterat branden - var det natten mot idag eller natten före? Natten mot idag = snabba nyheter?

Har vaknat med både separationsångest och prestationsångest. Avresa idag och lägenheten fylld av små högar av saker som ska med på resan. Plus en del annat som ska hinna fixas. Varför får jag alltid känslan att jag inte alls vill åka på semester? Fast det brukar gå över fort när jag väl är på väg. Fast hur kul är det att måsta övernatta i Sollentuna innan det bär iväg mot värmen? Fast kanske bra för nerverna att ha den marginalen i dessa trafikkaosens dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback