Dubbelhelg!

Känner mig mobbad av NSD. Bara för att jag avskyr alla dessa iplockade bilagor - så har jag fått 2 Helgbilagor idag - exakt lidadana. Och inte blir det någon dubbelhelg ändå - den är redan så uppbokade att det verklien känns att måndag lurar nära om hörnet. Och ny månad - 1 mars.

Kalamarksmordet utreds igen - bra - det känns inte som ett av det bergfastaste rättsäkra fallen. En kille fälld - som har ett och annat i bagaget sen tidigare. Kan vara lätt att det läggs in " ingen rök utan eld". Och om jag minns rätt så var det väl inte någon av de mer lyckade tekniska undersökningar polisen gjort?

Ny undersökning bör också Lena Tegström NSD göra. Hellevi har fått igen kläderna från husrannsakan. Men frågan kvarstår - är det verkligen möjligt att genomföra husrannsakan bara för misstanken om några stulna klädsplagg?? I andra fall - utan att jag exakt kommer ihåg något - där opinionen krävt hårdare tag och insatser är min minnesbild att det alltid sagts att det är SVÅRT att få tillstånd till husrannsakan. Verkar verkligen inte ha gällt i detta fall.

Visst är det allvarligt - och bara till att ta på sig ansvaret bästa Överförmyndarnämnd i Boden. Det ska inte ta mer än ett par-tre fyra månader att upptäcka att en god man inte fungerar. Iaf när det är så uppenbart som här - med handkassa om 28 000 i sitt hem.

Det  är inte bara gode män och Överförmyndarnämnder som förgiftar tillvaron för äldre. I Timrå drar man in kaffe för gamlingarna på hemmet.

Men i övrigt är det guldglans över tillvaron. Får erkänna att jag inte orkade vara med om curlingguldet live - jag lyssnade inledningsvis - men John Blund tog över. Men en behaglig nyhet på morgonen. I övrigt gick OS i fyrornas tecken skidskyttarna och PH vars förnamn är borta just nu.

Lugn inledning på arbetsfri helg - men politik blir det ändå - skönt att få delta i årsmötet bara som vanlig medlem. Halvtio startar vi med fika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback