Goda vanor - och dåliga?

En gång är ingen gång, två gånger är..., tre gånger är en vana. Kusin Kerstin får akta sig - trot eller ej - även idag klockan halvsex hade hon hämtat in tidningarna.

Skulle kunna glädja mig om jag inte visste att det är för att hon haft ont någonstans i kroppen och inte kunnat sova.

Själv har jag kokat mig morgonkaffe - för första gången sen 1994 skulle jag kunna säga. Men det är en viss överdrift - om jag haft gäster så har jag förstås fixat kaffe. Under många, många år har jag druckit mitt första kaffe hos modern och fadern då jag farit förbi med tidningen - Kuriren.

Nyduschad är det skönt med några mninuter vid datorn - med ett halvt päron, en rågcrisp med lufttorkad skinka. Nu ska jag kolla om det smakar med kaffe - i den nyinköpta perculatorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback