Ingen slutförvaring

Samhall ingen slutförvaring - sex procent går vidare till öppna marknaden. En målsättning man lever upp till - och som man kanske kan höja. Härligt när folk får nya chanser i livet

Iris har namnsdag i dag - Sundström - grattis. Hon kan jag inte tänka mig finns på FB?

MEN DAGENS STORA GRATTIS GÅR TILL LILLA BARNBARNET LISA DÄR MAN NU FÅR STRYKA "LILLA" - 10 ÅR IDAG. VI KOMMER VID TRETIDEN!! Mor Lotta frågade vem "vi" var - så att inga rykten uppstår - det är Kerstin och jag.

Så strider man igen - kommun och landsting - om 860 000 kronor. Minst lika mycket kommer ju att gå åt innan beloppet är reglerat - och ändå är det samma gamla skattepengar.

Idag är det Kurirens tur att testa semlor - Holms vann - brukar dom inte alltid göra det? PT hade recept igår på semlor inkluderande hemgjord mandelmassa.

Kvinnor kvar i forntid - protesterar mot NATO. Är rädd att Ryssland ska bli provocerade. "Glömmer" att ryssland ibland övar med Nato. Nog handlar det om någon missriktad välvilja mot Ryssland - lite makabert att det är just i Kiruna man är så ryssvänliga - Kirunasvenskarnas öde borde vara i färskt minne. Vad frustrerande att NSD inte lagt ut artikeln på nätet.

Varför är det alltid fler som "dör" i NSD - dvs har fler dödsannonser - än Kuriren?

Racksund.. är det inte där Alf har stugan?

Det var en gång - en tid då jag steg upp mellan 4 och ½ fem - och hann massor på morgonen. Nu kommer jag aldrig upp förrän efter klockan fem - halvsex idag. Snuvig och eländig dessutom. Nu ska jag gå till badrummet och e mig själv ett riktigt brett och soligt leende i spegeln - sånt ska hjälpa påstår såna där livsglädjekonsulter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback