Kalibrering och reformering!

Jag blir så illa till mods - då jag måste passera säkerhetskontrollen på Arlanda - inte Kallax - dom är justa. Men tänk er här kommer jag i exakt samma skepnad som i morse. Och tror ni inte att jag "piper". Förvisso en väst med lite metalldetaljer - men Kallax svalde den utan att blinka. Men inte Arlanda. En otäckt uniformerad person kommenderade hatt och väst av. Och tungan slant så jag gjorde en gest med armarna som skulle jag dra av jumpern också. Och uppenbarligen uppfattade han inte sarkasmen för han gjorde en lite desperat avvärjande gest. Så gick jag igenom - utan pip. Men tro att det hjälpte - då kom en "tant" och trevade över hela kroppen på ett riktigt äckligt sätt.

Jag har ideér - för det första borde appaarturen vara kaliberade så att det piper på samma saker. Sen tycker jag att tjejerna och killarna kunde ha en vänlig klädsel så att vi förstår att det är till för vår säkerhet - inte attityden att de ser en terrorist i var och en av oss.

Och tänk er som lite extra bonus till en färgglad vänlig dress en liten tyrolerhatt - bara därför att - locka fram ett skratt...

Nu ska jag läsa mina mail - Keno har jag förstås redan kollat - 5 spänn ikväll också. Och träffade regionrådet från Väst - Jonas Andersson - som utlovade kommande vinster i Blåklintgstipset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback