Morgonstund har guld i mund

Inget nödrim - jag är riktigt säker på att det stod så på barndomens broderade väggbonader - och fö har jag ju en sån själv på väggen i sängkammaren - vunnen på lotteri hos Röda Korset.

Sovit nedbäddad i massagefåtöljen - i akt och mening att hjälpa skidskyttarna och en del hockeylag. Men det blev rena paltschwimmen efter middagen - ni förstår bönor, massor med fläsk och korv. Och ovanpå det två semlor med varmmjölk!

Så skidskyttarna fick en så god hjälp av mig - vaknade till fragmentsvis. Hockeyn USA- Kanada såg jag rätt mycket av och hälpte USA till vinst.

Nu ser jag Sverige-Finland - samtidigt som jag bläddrar igenom tidningar en gång till. Har redan hittat en förening som jag inte ska gå med i -
Vinterhatarföreningen. Även om de verkar ha riktigt kul.

Och 1-0 till Serige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback