Sjukanmälan

Snuvig - nästan däckad. Varit på kalas på Västbacken - vilka fantastiska barnbarn jag har (fast det har väl alla) som bakat massor med gott fikabröd. En fantastisk svärdotter som orkar med att barnen bakar - men hoj vad de lär sig - inte bara goda bakverk utan vackra också.

Fast egentligen skulle jag bara in här och klaga. Inte nog med att jag om det blir allvar måste anmäla sjukdom till Försäkringskassa och arbetsgivare. Nu har jag både bloggen OCH FB som måste informeras. Ikväll orkar jag inte med FB - kan ni hälsa?

Visst måste det gå att koppla ihop blogg och FB på något sätt?
Stefans Twitter och FB verkar ju vara samma (.......).

Men innan jag kom hem och grävde ner mig så var jag - och kusin Kerstin - förbi till far. Lycklig blir jag när jag ser att han mår så bra - verkar som om även den nya medicinen passar hans demens.

Och varje gång jag besöker Ingridshem får jag bekräftat det jag hävdat under 30 år i politiken - kvaliteten i äldreomsorgen handlar inte om privat eller offentligt - utan både ock. Det handlar om gott ledarskap. Tyvärr ges det inte alltid möjlighet för ledarskapet att utvecklas i den politiskt styrda verksamheten. Men Birgitta har verkligen  lyckats!

Kan undra hur det är med Alf och hans dotter Åse så här kvällen efter.

Den som lever får se  - om jag orkar upp i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback