Tema upprörd

Frida Stenbergs barn får nytt hem - skulle ju kunna vara en glädjande - inte upprörande - nyhet. Men med tanke på artikeln i lördagens NSD om att socialnämndens enskilda utskott beslutat att gå emot både mor- och farföräldrars önskemål - inkluderande en bror till Frida - blir jag mest upprörd. Motiveringen enligt NSD var att den av släkten tänkta familjen inte samarbetade nog bra med socialen. Jag vet att sociala till viss del är uppbundna av sekretessen - men man borde iaf kunna gå ut och dementera att den motiveringen är felaktig. Eller är den kanske inte det?

Trodde att att det låg något i uttrycket att "mitt hem är min borg" och att det krävs mycket för att polisen ska kunna göra en husrannsakan.

Nog kräver detta - husrannsakan i Lakaträsk - snarast en förklaring från Roger Jönsson på polisen som har den imponerande titeln informationsdirektör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback