Trögstartad dag

Det blev en riktigt trög start på dagen - när jag kvart över 8 skulle öppnade bildörren gav kupévärmaren inte ifrån sig ett enda blås. Säkringen..? Och någon svordom - till jag upptäckte att jag inte vippat om knappen för att sätta igång den.

Goda råd dyra - ingen lust att promenera från Smedjegatan till Prästgatan med 29 grader i luften. Hittade en buss 08.40 som gick förbi här på Prästgatan. Och förbi gick den - satt i andra tankar och glömde trycka så jag fick gå tillbaka från Backgatan.

Bussåkning är inte min grej - en gång hamnade jag i Mörön istället för i Alvik/Långnäs - men det är preskriberat.

En osedvanligt galen dag har hindrat mig från att överhuvudtaget fundera på att skriva något här. Telefonen har varit smått galen - och inte ett enda samtal har primärt handlat om Mansten.

Är kvar på jobbet - men har haft ett brejk idag och bland annat varit hem och hämtat bilen.

Och nu ska jag dra hemåt - har förstått av vår egen OS-general Thomas att klockan 19 bör jag sitta omlindad och djupt nedskjunken framför TV:n - utförsåkning först och sen herrstafetten.

Men en sväng förbi far ska jag hinna med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback