Urspårning

Mycket som skulle kunna etiketteras urspårning - både nu och då - men nu är det mig det gäller. Trot eller ej - jag föll för ett stort maffigt wienerbröd till fmkaffet. Thomas bjöd. Trots att jag igår kastade bort en smörgås för honom som jag trodde var från i måndags - men som bara var från onsdag. Men kyckling - nog fast det skäl att göra en välgärning att kasta den? Kanske räddade honom från salmonella?

Men utanför rälsen fortsatte jag - en Hot American med hot creole fries - 80 spänn på Max - och underbart gott. Lite pengar till Haiti i bössan också - Max lägger till lika mycket som vi ger. Satsa du också.

Till Kvantum och sen till far. Där bjöds jag på kaffe och nybakade bullar - något som kallades falska wienerbröd och påminde i utseendet om butterkaka. Mums!

Men nu äcklar det mig - hur kunde jag? Och trött är jag. Ska sova mig till ett bättre liv. Godnatt!

Möjligen passar det att komma upp På Spåret klockan 20.00?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback