Vänstersympatier

Känner sympati för vänstern som vill göra något åt den "svartlistning" av vikarier som sker i Luleå kommun. Har du varit duktig/hygglig/lojal och ställt upp när du blivit utkallad som vikarie - hamnar du vid en gräns där du svartlistas - för om kommunen ger dig mer jobb så inlasas du och måste anställas (det kanske inte heter riktigt så). Därför får du inga jobb!

En stackars sate i melodifestivalen hade ett stort hål på knät på jeansen - och stackarn uppträder i underskjorta också - en sån där brynjamodell - fast utan hål.

Huruvida han blir den där ledsna typen som åker ur vet jag inte - hoppas iaf att han får engagemang så han får råd att köpa kläder utan hål. (Lite sarkastiskt - för jag vet att "hålet" kostar skjortan!)

En liten stund till ska jag kika - tävlingsnerven kittlar.

Kommentarer
Postat av: Lars-Erick F

I den frågan, springvikarier som inte får mera jobb eftersom de jobbat "för mycket", känner jag oxå vänstersympatier.

Kommunernas inställning verkar vara lika arbetsgivarsnål på många håll...



Det måste ju vara bättre arbetsgivarpolitik att då fastanställa i vart fall de duktigaste vikarierna, i stället för att ständigt plocka bort erfarna vikarier och plocka in gröngölingar hela tiden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback