Vid skala

Det är en vid skala om vad vi tycker om klimathotet - allt från de som tycker att det är en bluff till det som tycker att det är mycket allvarligt.

Själv tillhör jag de
23-24 procent (av dryga 80 000) som menar att det är överdrivet. Överdrivet utifrån den bild som media speglar iaf.

Det är många domedagsprofetior jag hunnit uppleva under mina snart 62 år. Ny istid pga atombombssprängningarna i Norra Ishavet på 50-talet, meteorer från rymden som skulle utplåna jorden, kärnvapenkriget USA-Sovjetunionen på 60-talet, milleniumskiftet när alla datorer skulle kolapsa, svininfluensa, fågelinfluensa och kärnkraft för att bara räkna upp några som jag fick hjälp att komma ihåg via ett mail.

Till detta kan läggas min gamla farmors påståënde om att någonstans stod det skrivet att när kvinnorna började bära manskläder - långbyxor - så skulle jorden gå under. 

Detta hindrar inte att jag tycker det finns tusen goda skäl att leva mer i harmoni med naturen.

Bert och Berta ska gratuleras.

Vad är budskapet kan jag undra - i artikeln om Johny Kron. Upplevelsen är Johnys och den kan ingen ta ifrån honom. Men har sjukvården gjort rätt eller fel?  Martin Ingvar slår fast att det var ett rationellt beslut av läkarna - hur han kan göra ett sånt uttalande utan att ha tagit del av stort mer än vi andra läsare. Så klart borde detta bli en Lex-Maria eller anmälan till Patientnämnden.

Här är det ju betydligt tydligare - tumör och en vecka kvar att leva förvandlades till blödande magsår. Skönt iaf att turordningen för beskeden var denna.

Blä - nu har jag skrivit om Kurirens huvudnyhet - rubriken på ettan - och så finns inte artikeln ute på nätet. Men förmodligen är det samma Johny Kron som skrev detta kloka häromdagen.

Och ny vecka - ikväll träffas liberala kvinnor - de som ska dra till Bryssel. Och veckan i övrigt innhåller två högtidsdagar. Lisa 10 är på onsdag - och far Yngve har namnsdag på torsdag. På fredag ska kusin Kerstin föras till flyget fvs Göteborg och sedemera London.

Nu med pigga, raska glad steg mot jobbet - via duschning, hårvård och lite smink.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback