Hög, trygg och låg

Har sett partiledardebatten - vet inte om det tillförde något. Satt mest och funderade hur jag skulle betygssätta dem.

Oppositionen var lätt att bedöma åtminston till 2 tredjde delar redan från början (jag missade dock första 10 minuterna).Peter, till vänster om Mona,  gick ut aggressivt och kändes nästan "hög". Och Lars,  till höger om Mona, var närmast sjukt lågmäld - han skrattade inte som det förespeglats i någon kvällstidning  - att han skulle skratta bort det mesta.

Mest patetiskt blev det när Mona med en blick till vänster och en till höger - konstaterade att hon kände sig trygg - riktigt vilken fråga det var minns jag inte.

Men det är klart - med det otydliga budskap Mona förde ut verbalt - och med den virrande blick hon bestod oss med - kunde väl till och med Peter och Lars ge trygghet.

Det är klart - man ska inte slå på den som ligger. Men när Ohly är upprörd över FN:s engagemang i Afgahnistan och svenska styrkor där så kan jag undra varför inte reportrarna frågar kommunisten Ohly hur bekymrad han var då
ryska armén var där fram till 1992?

Nu ska jag unna mig en lång och skön natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback