Namnpublicering

Hårda ord - "jag förlåter honom aldrig" - från Fridas mamma. Men fullt förståeligt. Oförståeligt dock att socialnämnden fortfarande vill sära på barnen. Och vilka argunent för att de inte fick träffa barnbarnen - de skulle vara för ledsna.

Noterar att båda tidningarna nu väljer att publicera både namn och bild. Jag minns att Kuriren argumenterade mot namnpublicering i något fall där barn var inblandade - men det kanske var något annat fall? Tyvärr finns det ju flera liknande.

Bra ledare i Kuriren idag -  av Anders Olsson/SNB - om vi nu kan lita på att det är rätt signerat? Hörde till och med en tänkt statsminister - Sahlin - frankt stå i TV och säga att skatten höjts för pensionärerna.

Far har ännu inte fått något sånt här brev från Försäkringskassan. Men detta osett kan jag instämma i att Försäkringskassan borde bli bättre att kommunicera med sina pensinärer. Far fick ett brev - två A4 sidor - från Försäkringskassan där det framgick att hans pension ändrats pga ändrat civilstånd. Om det var upp eller ned framgick inte - och informationen baserades dessutom på årspensionen. Det enda intressanta  är förstås hur det påverkar pengarna i handen - varje månad.

Heja Åke - inte klokt att sossarna - denna gång i Kalix - så flagrant åsidosätter sund konkurrens. I sossarnas Kalix hör gymverksamhet till kärnverksamheten. Fö finns gråzoner här i de flesta kommunerna.

Jodå - det är arbetsdag idag. Vissa i den unga generationen - ingen nämnd - tror att så snart det finns en röd dag inom synhåll så ska dagen - helst dagarna - före vara arbetsfri.

Och "rörmokaren" - han som har hand om värmen - ska komma vid 8-tiden så jag ska försöka hinna fly fältet innan dess. Om nu min lilla bil är villigare än igår? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback