På "lyset"

Får erkänna att jag är lite på "lyset" så här in på nya året. Av min ljuvligt ensamma kväll med böcker och gott att tugga i mig blev intet.

Kvart över sex - en kvart efter att klockan skulle ha ringt - blev jag inbjuden till trevliga grannar på nyårsmåltid. Och där har jag varit till för en kvart sen. Hur underbart som helst - lagom välkomstdrink - i någon form av vitt vin. Pilgrimsmusslor med sparrissås och späd sparris. Renkotlett - eller någon annan delikat del av renen - med rödvinssås och klyftpotatis. Och kladdkaka, grädde och kaffe. Vitt vin respektive rött vin till maten. Och så lite "skumpa" klockan 12.

Hemfärden gick över "prärien" med spark och pannlampa.

Kanontrevlig kväll - och nu måste jag kolla in vem alla Gott Nytt År - sms är ifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback