Nästintill väglöst land

2010-07-21. kl. 08.15

Här kommer lite kopierat från morgonens inlägg på FB. Man får gena lite när man vaknar upp nästan i väglöst land. Fast snarare på havets strand - här brusar det och luktar hav. Och idag ska jag fortsätta ca 1,5 mil - fågelvägen - till nästa strand , Västerviken:

Ylva Strutz står vid diskbänken i husvagnen och ska "ge mig till känna". Vaknade vid 3-tiden av att regnet smattrade - och somnade om till halvåtta. Nu har jag öppnat dörren och hör havets brus. Undrar om inte detta är paradiset på jorden? Förefallet tom som om solen bryter igenom.

Ylva Strutz och hittar ett gäng goda vänner som ska tillönskas en fin födelsedag: John Thornander , Maria Lundqvist Brömster och Åke Forslund . Jättegrattis från mig!

Ylva Strutz
och Magdalena och Madeleine har namnsdag idag - grattis Lisa. Nu måste jag ut på de usla nätupplagorna av lokaltidningarna. Nu skulle man haft uppgifter att logga in sig på e-kopiorna.

Ylva Strutz
fel, fel, fel - namnsdagsbarn. Jag hade rätt igårkväll - det ÄR Johanna idag - och Jens och Lotta firar 15 årig bröllopsdag. Grattis! Ska aldrig glömma att det är på Johannadagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback