Rivstart

2010-07-29, kl. 06.30

Verkar ha varit en rivstart för polisen denna helt vanliga torsdagmorgon -
villainbrott i Sunderbyn (!) och polisen överfallen av gäng. - 05.49 resp. 05.37 är nyheterna publicerade. Känns som om Kurirens nättidning är riktigt alert - brukar det komma nyheter så tidigt.

Inte riktigt rivstart - men upp 05.20 iaf. Fick ett sms sent igårkväll om att det skulle skrivas för huset idag 13.30. Kändes som en blåslampa riktades mot mig - nu är det mycket som ska hinnas med. Tydligen önskemål om tillträde redan 1/9.

Vännen Kenth i Gävle fyller år idag . GRATTIS. Noterar att han kommer efter så fort han kan - 58 i år.

Olof har namnsdag - grattis alla som heter så! Alla "Ollar" inkluderade.

Känns som om länet är på väg att sätta tråkigt rekord i sommar - nu ytterligare en drunkningsolycka. Att lägga till tidigare dito, flera ödesdigra trafikolyckor och fall från berg med mera.

Inte längre alldeles självklart att rubriker om björnar som dödar är att hämta i USA - som denna. Vi är på god väg.

Okända politiker - ja inte fler än de tre första klarade jag. Fast Stockholm är ju så ocentralt att det inte spelar så stor roll för mig vem som styr.

Betydligt viktigare nu att jag lämnar datorn och styr upp dagen. Mycket ska hinnas med. I morgon inleds en tredagarns minisemester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback