Bindestreckssyndrom?

Stigit upp från soffan efter en "koma" som varit från klockan 18. Skulle stiga upp efter en timme men... "klockan" ringde (alarmet på telefonen), Gerd ringde - så långt minns jag. Och att jag började fundera om försovning när klockan var halvelva vilket tack och lov visade sig vara 22.30.

Havsbadet hela dagen med SV - eller till 15.15. Raka spåret till expen, beställt flygtaxi för morgondagen.

Sen till far som piggnat på sig även denna gång - hade sovit över lunchen - men vid 17-tiden då jag kom hade han ätit ikapp - dvs även middag.

Har förstått att "enkät trötthet" ska skrivas med med bindestreck "enkät-trötthet". Kan undra om bindestrecket fått en nya era - genom att vetenskaps-sverige oroat sig för "särskrivningsproblemet".

Ögoninflammation verkar vara mitt nya problem - har börjat ovanpå ögonlocken som någon form av eksem.

Apropå flygtaxi så kommer den 06.25 - det blir nog en blogg först när jag kommt till SV på Kungsgatan 57.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback