"En sann och äkta SSK:are"

2010-06-12, kl. 03.00

Här en dump från FB:

Y
lva Strutz återkommen från "sovet" först klockan 2. Vad gör man då? Inga tidningar än. En tripp till på kudden - till 04.30 som hjärnan är van.

Ylva Strutz går raka vägen till soffan utan att passera min mailbox - för att travestera Monopolspelet. Nu ska jag slå av telefonen. Efter att ha haft telefonjour för mor och fars räkning i mer än två år så känns det annorlunda att kunna stänga av telefonen. Vila till ca 19 är det tänkt...

Alltså - mitt sov till klockan 19.00 ca blev förstås mitt i natten innan jag ville kliva upp.

Nu sitter jag här oxh tittar ut över blommor jag fått och läser alla fina hälsningar. Kortet från Gamla SSK: En sann och äkta SSK-are har gått ur tiden. Vårt varma deltagande. Gamla SSK" och tittar ut över den fina blombuketten de skickat.

Far var sen några år tillbaka hedersmedlem i SSK - i vilken klubb han föddes in.

Tant Lilly i dörren mittemot har köpt en gul ros som ska planteras i kruka, placeras på bron och skötas och vårdas till minne av Yngve.

Lite sugen att kolla om tidningen har komnmit - 03.05 - annars blir det en dryg timme till på kudden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback