Minst prisvärt

2010-06-25. kl. 07.30

Har just provsmakat min nyinköpta flatrökta renstek á 504,50 kilot. Sommarens minst prisvärda inköp hitintills. Men pepparrotsvisp är ju gott.

För övrigt kom Kuriren och NSD som siamesiska tvillingar ut med att ta  betalt för tidningarnas e-kopior. 15 kronor per lösnummer och 1500 för ett årsabbonnemang lär inte locka många köpare/prenumranter. Apropå mindre prisvärt.

Och hur var det - skulle inte vi prenumeranter av papperstidningen få möjlighet att gratis ta del av
e-kopian?

David ska gratuleras på namnsdagen. Och våran Anna-Greta "Agge" Widmark som fyller år - grattis.

Surströmmingen har hamnat på ledarsidan - i Sticket. Såg att jag hade ett opulbicerat inlägg här på bloggen som handlade om just det - det kommer om några minuter. Eller så gör man så här och klistrar in det.

2010-06-24, kl. 07.55

Senaste det begav sig - att surströmmingen var hotad - så fick EU-skulden till dess det avslöjades att det var svenska byråkrater som misstolkade reglerna.

Frågan är vems byråkrati som spökar denna gång?


Nå nu ska här städas upp lite - och sen väntar Hägnan för oss som för så många andra.

GLAD MIDSOMMAR!

För övrigt ligger sidan www.liberal.se nere så jag kommer inte åt min mailbox. Bara så ni vet om just du som läser detta råkar ha maila mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback