Ordningen återställd

Tidningar idag - även gårdagens vilket kändes överflödigt.

Något överflöd på nattpersonal är det inte på "mitt" äldreboende Ingridshem heller - 2 nattpersonal på 41 boende i 3 plan - under 10 timmar.
Sundsbacken som artikeln handlar om har ungefär lika - 5 boende mindre men 1 våningsplan mer.
Faktiskt en av de saker jag reagerat negativt på. Men det verkar funka hos oss iaf. Med filosofin att gamlingarna ska vara så aktiva på dagarna att de sover på natten. Knäckfrågan är väl om de verkligen får ut extra personal när det behövs?

Har inte Kuriren fattat fel här? Blev lite glad igår när jag hörde radion räkna upp landsting som fick kritik av BO - och då var Norrbotten inte med. Och läser man den här artikeln så får då jag iaf för mig att BD landstinget gör precis som BO vill. Det är inte så mycket som vårat landsting gör rätt så om dom gör det ska det "hyllas".

Formellt rätt har uppenbarligen moderaterna gjort. Provvalet här i länet har tydligen också granskats efter en anmälan av Staffan Eriksson. Har jag missat det som nyhet - eller är inget skrivet om det? Staffan är förstås besviken efter att han röstats bort av det yngre gardet - men den här anmälan gällde ju riksdagsvalet??

Han var ju gammal redan då - på våran folkracetid - "Länsman". Trodde nog att han var pensionerad polis - men det var väl kul att han får heta "Länsman" i förnamn. Själv skulle jag inte kommit ihåg vare sig för eller efternamn - men "Länsman" kom jag ihåg. Sid A21.

Adrian och Adriana gratuleras på namnsdagen.

Faktiskt är RUT-avdraget inte tvingande - så visst skadar det sossarnas trovärdighet att man glatt utnyttjar "pigavdraget" - som det hette när Ulla Ölvebro argumenterade. Skulle vara kul att veta vilka lokala företrädare som också nyttjar det?? Lyssnar på debatt i ämnet på TV.

Med glada steg mot jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback