Plus en

Så det vi det vi fan av kylan. Jämfört med igår är det plus en minusgrad = minus 25 goda kalla grader.

Idag saknar jag nätversionen av Kurirens Fria Ord extra mycket. Någon som fattar varför man anpassat sig till NSD:s modell att inte ha dem med? Trångt i cyberrymden borde de väl inte vara? Allt nog - idag hade jag velat länka till en riktigt bra insändare med rubriken "Sahlin har tagit djävulen i båten" av KD:s Katarina Ekström. Hon gör upp med kommunist-ohly på ett förträffligt sätt.
Men E-tidningen sidan B5 - håll tillgodo. Ska bli spännande att se om länken leder dirket till rätt sida?

Noterar att Centern i Boden må vara bra på jämställdhet - ungefär lika många män som kvinnor. Grattis! Något sämre dock på enkel matematik "Det blev 17 namn och könsfördelningen blev åtta-sju" säger gruppledaren Roger Bohman. På rubriken "Sex kvinnor och sex män på Centerlistan i Boden" finns inget med Kurirens sökmotor - googlade fram lilla snutten som finns under länken. "Bocken" i räkneboken finner ni på sidan A19.

Och moderaterna i Luleå har väl gjort förvalrörelsens "pudel" - och helt frångått provvalsresultatet. Något som tidigare varit heligt. Dock bara konstatera att resultatet blev bra - en grupp med mångsidig kompetens. Grattis!

Något som inte är bra är sökmotorer i allmänhet och Kurirens i synnerhet - när jag söker på rubriken "Ett steg tillbaka för (M)än" som är papperstidningens rubrik om moderaternas lista hittar jag 36 objekt - men inte det rätta?

Den tid jag avsatt för att reflektera på FB och blogg är nu slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback