En extra tupplur

Det blir till att ta sig en extra tupplur - lite sömn ger bukfetma. Och jag har precis en sån "bulle" som tjejen på bilden.

Men nu har jag tagit första steget mot ett bättre liv. Har kollat in och skrivit upp öppettiderna för Gammelstads badhus. Nästa steg blir att prova baddräkten - kolla att den inte krympt.

Ibland frestas jag att prova LCHF-diteten - blev bokstäverna i rätt ordning. Kan undra hur det går för EE som understundom kollar min blogg? Skulle vara kul med en rapport.

Nu ska jag dra till far.

Kommentarer
Postat av: Erik E

Det går alldeles utmärkt. Jag har inte ätit några kolhydrater sedan Januari förra året och mår hur bra som helst.



Det var ju först och främst viktnedgång jag var ute efter och jag rasade 10 kg direkt. Att jag sedan valde att fortsätta var för att jag med LCHF blev befriad från sötsug, höll mig mätt mellan måltiderna, hade stabilt blodsocker och aldrig hamnade i matkoma efter middagen, samt att magen blev stabil, jag sov bättre och hela kroppen fungerade som ett urverk.



Jag går aldrig tillbaka. Jag har tidigare haft stora svårigheter med att hålla vikten och alltid småätit och stoppat i mig godis. Nu äter jag bara god mat och mår bra. Vikten håller jag oavsett om jag motionerar eller ej.

2010-05-03 @ 00:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback