Hyllas idag

2010-05-29, kl. 07.45

Kuriren hyllar sig själv idag - för "ryttaren" och för att de tu - bilagorna blivit ett. Det Mats
skrev om så här i början av veckan. Dagens krönika är inte ens värd att komma med i nättidningen - iaf ger sökmotorn igen resultat.

Dagmar Hedman - 100 år - GRATTIS! Hade faktiskt tappat greppet över tant Dagmar sen hon flyttade från BYN. Och riktigt grepp över hennes anor hade jag inte heller inser jag. Dotter till "perihanschakalle" - han som jag trodde var gammelungkarl - precis som våran Otto. Farbror Kalle sas vara dövstum - men någon form av tal hade han iaf - för jag minns att våran hund morrade varende gång han försökte säga något.

Och vem är tant Dagmars 102-åriga syster? Borde jag förstås komma ihåg!

Men ett vet jag - tant Dagmars barnbarn Micke jobbe på stans bästa bilaffär - Bosse Bil & Motor.

Yvonne och Jeanette ska också ha sig en släng av grattissleven. Namnsdag idag.
.
Kändes som "lånta fjädrar" - ett inte helt nytt förslag när kommunalrådet P lanserade Tekanten som torg - isf - Fritz Olsson tomten. I NSD idag bekräftas det - det fanns med i förslaget runt Kulturens Hus bekräftar Hans Tirsén.

Omöjligt säger Petersen om Fritz Olsson tomten - då säger jag som Rolf Wirtén en gång bankade i mig "Ingenting är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid". Fråga Norrporten vad det kostar? Summan kan fördelas ut på hela Luleås framtid - flera hundra år.

Bästa valfrihetsvädret idag - mul så jag kan vara inne och städa utan att harmas - och går jag ut så fryser jag iaf inte - 11 grader och luften känns len.

Vet iaf att jag ska försöka vara helledig från jobbet i helgen - blir en tuff vecka med 3 heldagar - varav 1 dock inte är lönearbete - Stockholm. Så här går veckan från måndag till fredag: Luleå, Piteå, Stockholm, Skellefteå, Sunderbyn. Det sistnämnda innebär att jag ska försöka vara ledig och slicka mina sår på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback