Steget efter

2010-05-22, kl. 07.15

Känns som om jag är steget efter (ett epitet som NSD och Kuriren gav varann en gång i tiden) när Kuriren hinner
gratulera Henning före mig. Jag får väl lägga till Hemming också - till de 53 ganska unika person som heter så. Schale i Skåne ska känna sig särskilt gratulerad. Nostalgigenen påminner om Henning Lindfors vars hus jag passerar dagligen på Kråkbergsvägen och som nu bebos av systrarna Lindfors - inte att förväxla med flickorna Lindfors vars hus finns på Landshövdingevägen.

Ser att jag inte skrivit sen igår morse - ja dagen schvissade förbi fort som vanligt. Jobb, far och promenad på "tjörrgårn". Kollade in minneslunden där mor ska urnsättas. Fint! Fin och mäktig stenmur där en liten namnbricka sätts upp.

Nu har jag vaknat til en ny underbar dag. Något svalare men solen verkar svår att stänga av. Härligt!

Apropå Kuriren så är äntligen Kurirenryttaren återbördad till sin rätta plats - ettan. Bra. Det kan du läsa om i E-tidningen - som för övrigt hamnar längre och längre ner i menyn?

B-bilagan har gått på semester kan gärna förlängas med pensionering för min del.

Inte mycket ute på Kurirens nättidning. Men opinionen för torg på Fritz Olsson tomten är väl värt att lyfta?

Nu ger jag mig - utkastad gång på gång från nätet. Nog en fin vink om att jag behöver tiden för att röja här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback