Törnman i topp?

2010-05-01, 07,30

Har promenerat till postlådorna - lite motivilligt. Inte beroende på vädret - utan på att jag visste att det i bästa fall bara skulle ge utdelning med DN.Nu fanns inte ens den där.

Men lite skadeglatt kan jag konstatera att vår herre inte är med "di röde" - inget avundsvärt demonstrationsväder. Fast man kan ju alltid skylla vädret på alliansregeringen så kanske det ger lite extra krut - de kan de behöva.

Och från Kiruna kan rapporteras att Swedell vill se Törnman i topp. Nyhet som väl borde överskugga några 1-majtal. Vidare läsning ger dock vid handen att det handlar om att Swedell vill se
Törnman 37,5 meter upp i luften . i topp på majbrasan.

Annars blekt på nyhetsfronten. Själv var jag hemma igår kväll - och somnade redan under programmet om Kerstin Thorvall. Och antingen har jag börjat höra riktigt illa - eller så finns inga eller få "halvväxtingar" härikring - få om ens några raketer och smällare?

Och inte stigit upp förrän halvsju. Sägs ju att man blir morgonpigg ju äldre man blir - men jag ser en viss tendens att jag går mot strömmen även här - sover mer och längre på morgnarna.

Idag ska ägnas åt röj i huset - och besök hos far. Mer ryms nog inte. Förhoppningsvis kommer Jens med familj och hämtar lite cyklar, sparkar och annat. Ska få lite "hål" i garaget och fylla på med grejor för tippen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback