Biggest loser

2010-11-23, kl. 08.00

Det utlöser stress - att datera mina blogginlägg. Hur jag än försöker tänka asiatiskt - att tiden kommer - så ser jag tvärtom. Fast det är en mysig tid nu - särskilt morgnarna när det fortfarande är mörkt vid åtta tiden- Värmljus på bordet ökar mysfaktorn.

Igårkväll myste jag i fåtöljen framför TV. Hamnade på
Biggest loser i Sverige - en massa människor som tappat massor av kilo.

Inger Lundberg tipsade mig om den här trevliga artikeln om förnyelsen i Älvsbypolitiken - dock undrar jag fortfarande vilket uppdrag den duktiga Inger ska ha?

Öppna jämförelser i vården är efterlängtat och bra. Men svårtolkat precis som skrivs i ledaren i Kuriren. Än tydligare blir det då Kuriren på sin etta basunerar ut att Norrbotten har rekordlång kö för hjärtpatienter medan budskapet i NSD är att väntetiden för kvinnor som behöver en hjärtoperation har halverats sen 2009.

Mikael Leisjö har födelsedag idag - grattis. Och Klemens har namnsdag - jag kännr nog ingen Klemens - men grattis ni som heter så.

Idag ska jag vila och träna. Börjar med att gå ut och sopa/skotta lite snö. Blir någon timmes jobb fram åt sen eftermiddagen.

Kul föresten om den här filmen om folkpartiledaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback