En alldeles fantastisk "bal"

2010-11-26. kl. 09.00

En alldeles fantastisk "bal" i Tigerburen igårkväll. Trevligt sällskap, god mat vad  jag mer begära? Gratinerat potatismos, grillspett, fläskfilé och lax - men goda såser till, Bröd och vin. Så långt kunde jag behärska mig - men så kom godiset inramlande på tjusiga assietter. Då blev det "tuppjuck" och alla gränser sprängdes. Ett uppdämt godisbehov. Ur viktsynpunkt var dagen förlorad.

Vaknade tjugo i fyra - var pigg men insåg att jag faktiskt bara sovit 4 timmar. Så det blev omsomning till halvs sju och så "dragandes" ytterligare en timme. Så faktiskt har kusin Kerstin hämtat tidningarna idag. Det trampar på övervåningen - så jag kan undra om smärtan i rygg och ben slagit till igen?

Och opnionen ska mätas - även om det är långt till valet.
Moderaterna 10 procentenheter större än S. Min nyfikenhet störs dock av att man som så ofta nuför tiden inte redovisar hela undersökningen.

Linus har namndag idag - grattis alla som heter så. "Linus på linjen".

Så undrar jag om kusin Kerstin vet att Karolina är på väg till Ebba?

Och nu ligger mina två favoritlag etta respektive två i hockeyns elitserie.

Idag ska jag jobba hemifrån - fortsätta med bokföringen. Ett break med ett besök i stan mitt på dagen. Sen blir det adventspyntning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback