Kommunalråd i Kalmar?

2010-11-17, kl. 07.45

Senaste flugan på FB är att låta en maskin kolla vad du ska bli när du bir stor. Nä - jag har inte gjort den. Själv ska jag ju bli kommunalråd i Luleå när jag blir 67. För så där 25 år sen räknade Jens ut att med den takt vi tog in på sossarnas majoritet så skulle tillträde till den posten kunna ske när jag fylllde 67. Undrar om den prognosen bör justeras efter senaste valet?

Nå iaf verkar det populäraste vara att bli kommunalråd i Kalmar - det ska bland annat Bengt-Urban Fransson och Katarina Morin bli. Blir nästan sugen på att gå in och testa mig - undrar vilka böjelser man har för att önska det?

Naima och Naemi har namnsdag idag. Min bilogiska farmor skulle alltså haft namnsdag. I nutid skickar jag en hälsning till Naeimi Cederlund i Arjeplog.

Känner stor oro för klimatet i polishuset. Efter bland annat den taffliga hanteringen av skottlossningen på Porsön lever vi nu med en polis som är misstänkt för vållande till annans död, ett bombhot som kommit inifrån polishuset och nu ett dokument med
minnesanteckningar som aldrig borde blivit nedtecknade.

På Kurirens etta kan vi läsa om att miljoner ska satsas på en ny skidstadion. Blir lite brydd - var det inte ett par år sen som skidområdet räddades och det gjordes rätt stora investeringa? Men jag kanske minns fel? Och fortfarande undrar jag om länken till Kurirens E-tidning byter skepnad varje dag?

Ser i tidningen - NSD - att en barndomskamrat har avlidit - precis 60 år fyllda. Alldeles onödigt tidigt - han borde fått fortsätta njuta av barn och barnbarn.

Nu ska jag fortsätta att sköta om mig. Börjar med lite träning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback