Skandalerna byter plats

2010-11-14, kl. 08.30

Förutsägbart i kvällspresssen - skandalerna bara byter plats. Expressen varvar med att varannan dag toppa med kungen och
Henemark och varannan dag med krisen inom S. Just nu toppar Henemark - men det lär väl skifta när s-mötet kommer i skarpt läge.

Kan inte vara någon önskesits för Sahlin att mötas av dagens Sifo/SvD där s minskar. Knappast någon tröst heller med Skop där s visserligen ökar något men fortfarande är tre procentenheter mindre än moderaterna.

Glädjande frigivning av Suu Kyi - men jag håller med honom som säger att det viktigaste nu är att hon inte fänglas igen. Det spekuleras ju om att frigivningen skulle vara för att ta bort uppmärksamheten från det odemokratiska valet som genomförts och då vet man ju inte hur länge det anses behövas. Jag tycker mig känna igen mönstret från någon tidigare frigivning.

Emil och Emilia har namnsdag idag - grattis. Mina nostalgiska tankar går till vår bysmed Emil Selberg - som kunde fixa det mesta.

Minus 14 gläder en vinter älskare som mig. Förlåt - ... en vinterälskare som jag (är).

Mitt hemmaliv fortsätter - möjligen ska jag känna om jag orkar åka och se en basketmatch med Lisa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback