En liten söt historia

2010-10-10, kl. 07.30

Sovit gott och länge - i flanellpyjamas - ett arvegods. Vaknar upp till en blåsig höstdag. Har inte varit ut än så jag vet inte hur kylslaget det är.

Fick denna lilla historia mig till livs från vännen Sepideh:

 
Är det så här det kommer att bli?

Ett gäng 40-åriga väninnor diskuterade var de skulle mötas för att äta lunch. 

Slutligen bestämde de att de skulle mötas på Ocean View restauranten därför 

att kyparna som arbetade där hade så strama byxor och snygga stjärtar.
10 år senare vid 50 års ålder diskuterade de igen var de skulle mötas för att äta lunch.  

Slutligen bestämde de att de skulle mötas på Ocean View restauranten eftersom de hade så god mat och goda viner.
10 år senare vid 60 års ålder diskuterade de igen var de skulle mötas för att äta lunch. 

Slutligen bestämde de att de skulle mötas på Ocean View restauranten eftersom de kunde äta i lugn och ro, 

och restauranten hade en fantastisk utsikt over havet.
10 år senare vid 70 års ålder diskuterade de igen var de skulle mötas för att äta lunch.  

Slutligen bestämde de att de skulle mötas på Ocean View restauranten därför att restauranten var rullstolsvänlig och hade hiss.
10 år senare vid 80 års ålder diskuterade de igen var de skulle mötas för att äta lunch.  

Slutligen bestämde de att de skulle mötas på Ocean View restauranten eftersom de aldrig hade varit där förut.

 Ha en god dag   

_______

Jag är nog inte i någon form av eftervalsdepression - lite handlingsförlamad - inte lust att göra något - väldigt nära till att sätta mig i fåtöljen och möjligen glo på TV. Men idag ska jag försöka ta mig i kragen. Första ska jag gå upp till kusinen och vattna blommorna. Se basketmatch med Lisa vid 13-tiden. Och sen får vi se.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Godmorgon, vad göres? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback