Jämställdhetens avigsida

2010-10-21, kl. 06.30

Vi "erövrar" område efter område från männen (ironi) - nog blir jag mer chockad när rubriken är "Älvsbykvinna i
barnporrhärva" än om det handlat om en man. Mer jämställd blir jag inte! Samma nyhet toppar NSD idag - barnporren.

Har lite svårt att förhålla mig till Sticket idag. Som försöker sig på någon teoretisering av vad som är mer eller mindre kränkande - diskriminering av en individ eller grupp. Att diskriminra en grupp handlar ju just om att inte se individen - vilket skulle bevisas - att kränkning och diskriminering bara kan upplevas av individen.

Mysig morgon - så pass kallt att det frasar i gräset där man går fram.

Kul tidningsbud jag har - varannan dag ligger NSD ytterst - som omslag - och varannan dag Kuriren. Absolut rättvisa. Jag ska föra statistik - jag tror banne mig att det är så - exakt.

Ursula och Yrsa har namnsdag idag. Om jag inte hette Ylva så skulle jag gärna ha hetat Yrsa. Undrar var det namnet kommer ifrån.

Att ta emot både privata och jobbmail i samma box innebär att "jobbhjärnan" går igång direkt. Arbetsgivaren får lite gratis tid varje morgon. Kanske skulle ändra öppningsrutiner?

Hör om Holm i Vellinge som avgått. För att moderaterna inte längre har 68% av rösterna. Inte ens längre egen majoritet. Undrar var procenten ligger nu då? Tänk att valresultatet ger ahaupplevelser långa tider efter valet.

Idag ska jag träffa en tjej som vill dra igång FP-verksamhet - ungdomssådan - i Haparanda. Kul!

Mycket mysigt och kul så här på morgonen - hoppas resten av dagen går i det tecknet?

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

skulle du verkligen gärna hetat? Då skulle det i så fall verkligen finnas 'björn' i sunderbyn då Yrsa är ett kvinnonamn med fornnordiskt ursprung med betydelsen björnhona, från ursus = björn

2010-10-21 @ 17:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback