Kollega Lena

2010-10-08, kl. 06.30

Hör på TV att kollega Lena Åberg i Gävle kommer att ingå i partiets centrala valanalysgrupp. Kul med dessa repriser av regionala nyheter - man snappar alltid upp något.

"Sabotage mot Bodens ridklubb" och Trafikfarlig polis" är huvudnyheter Kuriren resp. NSD.

Verkar som om nättidningar inte får några resurser alls. Sista uppdateringen i Kuriren från 22.59 igårkväll - och endast en liten nyhet i NSD. Visst har det skett en förändring till det sämre?

Den i Kuriren är dock uppseendeväckande - månne jag skrev om den igår kväll. Ingen tvekan om att
MP i Kalix tagit storslam i förhandlingarna med S. Redan irritation och frågan är hur länge det kommer att hålla?

Nättidningsläsarna är till exempel helt förskonade från gruppledarstriderna i V och M. Senaste nytt är att Börje Lööw lägger ned striden om gruppledarskapet i Luleå och Mattias Karlsson lämnar dito. Båda tar upp kampen om gruppledarskapet i landstinget.

Själv kan jag undra vad sossarna i landstinget skulle tycka om att få Lööw dit?

I kvällstidningarna dominerar sport och nobelpriset - kan undra om jag läst någon bok av honom?

Telefonsammanträde klockan 08.00. Trots att jag är en morgonpigg typ känns det inte särskilt inspirerande att börja dagen på det sättet.

Men det är bara att gilla läget och se till att jag är redo då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback