Ond cirkel

2010-10-13. kl. 07.00

Har kommit in i en ond cirkel - snarare regel än undantag att jag somnar om minst 1 timme - idag blev den kvart i sex innan jag kom sängen.

En ond cirkel har även tidningarna kommit in i - inbillar jag mig bara - men jag tycker att innehållet i nättidningen contra papperstidningen blivit så mycket sämre. Här vill man sprida röster från norrbotten till släkt och vänner men så trist att det inte går att länka intressanta artiklar.

Men länka till dagens namnsdagsbarn funkar iaf - grattis alla
Berit och Birgit som jag känner -och det är himla många det. Grattis tjejer!!

Ljuvligt med gruvarbetarna i Chile som nu förenas med sina familjer. En efter en. Tydligen inte helt friktionsfritt - Fenix fastnade i början - men nu löper det tydligen på. Inget bakslag vill vi ha nu.

På tal om ond cirkel så får Niska ingen plats i landstingsstyrelsen - enligt valberedningen(S) förslag iaf. Trots det massiva krysstödet. Ordföranden får utslagsröst och väljer Agneta Lipkin med i storleksordningen 16 procentenheter lägre krysstöd??

Så får vi se om jag ska slå till och köpa ny bil idag. Och skulle jag få några pengar över så kan man köpa obligationer idag.

Men det bästa dagen för med sig är att jag ska hämta kusin Kerstin på flyget. En dag tidigare än planerat - konstigt så tomt det är när hon är borta - trots att vi inte alls träffas varje dag. Men hon finns där uppe iaf - och rör på sig precis som Fingal Olsson.

För tanken till Rolf Nilséns krönika. Han hade skrivit om Martin Ljung - och om SD. Läsvärt!!

Nu måste jag börja röra på mig - mot jobbet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback