Rör dom på sig?

2010-10-04, kl. 06.30

Fjärde oktober idag - i Martin Ljungs anda kan ju undra om de rör på sig - Fjärde oktober rörelsen? Fast dom försvann väl i Stiftelsen den nya välfärden. Finns iaf inte på Wikipedia - där handlar 4:e oktober om den
gregorianska kalendern.

Och idag fyller mitt bonusbarnbarn 29 - grattis Ellen!

Och Annika W och Camilla H har också födelsedagar - grattis. FB-vänner - så lätt att komma ihåg att skicka en hälsning. Men i mitt bakhuvud ligger någon annan som fyller idag - och som det skulle vara viktigt att komma ihåg - nu AGNES 90 år grattis., grattis.

Och Frank och Frans har namnsdag. Nilsson och Westman vederbörligt gratulerade på FB

Apropå Martin Ljung så har Rolf Nilsén skrivit en fin artikel till Martins minne - i Kuriren. Dock icke länkad än.

Apropå länkning får jag nog lägga om tiden för mina blogginlägg - jag lär väl inte kunna påverka vare sig Kuriren eller NSD att lägga ut snabbare på nätet. Idag till exempel är det en intressant innerspaltare på ledaresidan - om korrputions (S)kandalena i Göteborg och Malmö.

Det börjar klarna på sin håll hur makten ska utformas. Känns som om vi är garanterad fortsatt underhållning från Kiruna - vänstern och s - känns på något sätt som om de är tillbak på ruta ett - och sen dess vet ju vad som passerat under bron?

I NSD är ettans rubrik "De får makten" vilket ska spegla att kvinnor tar plats - glädjande - även om jag tror att en och annan "syster" inte kommer att hålla måttet. Men vilka karlar har inte missat där? Lång lista.

Intressant spekulation om Helen Stenberg som näste kommunalråd i Piteå. Roslund ska väl gå under mandatperioden? Eller var det bara ett löfte kopplat till regionfrågan?

Nu vänner har datorn fått sitt. Nu ska jag göra mig färdig för en arbetsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback