Välkommen "vintertid"?

2010-10-29, kl. 06.15

Det är himla mörkt ute nu på mornarna - har föranlett mig att fundera hur det blir när vi återställer klockan till "vintertid" eller normaltid som det väl är? Nu på söndag. Själv njuter jag alltid när vi får tillbak den timme de stjäl på våren. Frågan är om det fortfarande finns någon som vet varför vi svamlar på med detta? Var det inte en gång i tiden något med mer ljus på kossorna?

Idag tänker jag lite extra på mor Marianne - med extra namnet Viola - som har namnsdag idag. Fram till i måndags var varje unik dag den första sån utan mor -  men i måndags "firades" årsdagen av mors hädanfärd.

Samma dag som bonusbarnbarnsbarnet Henry anlände. Välkommen till världen!

Jaha - minst andra dagen på rad som K
uriren och NSD:s ledare kör med samma ämne. Sjukförsäkringen igår och Niska/Bucht idag. Slumpen?

"Ostoppbara" måste väl vara genuint norrbottens mål? "Ostoppbara Luleå" gav till och med mig lite olika uttolkningar - ost-oppbara - till jag såg bilden från Luleås segermatch. Fast rubriken exklusivt för papperstidningen.

Äntligen besök hos sjukgymnasten - projektet inleddes förra hösten - men hann bara gå en gång innan mor blev sjuk och avled. Då kom det av sig - och sen hände saker slag i slag - och så valet på det. Men nu är tre tider inbokade - och efter det ska träningsprogrammet vara klart!
 
Efter det - vid halvtio - ska jag försöka smyga mig in i en dejt som två favoritgrabbar har på expen. Hörs senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback