"Antiziganism"

2010-09-30, kl. 07.00

Har sovit för länge - och inte så bra. Ont i kroppen mer än vanligt -igen. Får fortsätta försöka ta det lugnt.
 
Första gången jag hör det -
antiziganism - det här senaste dagarna. När jag var liten kom ziegenarna till byn. Minns att vi tyckte barnen var så vackra. Möjligen minns jag fel - men jag uppfattade inte att folk bemötte dem illa? Kan inte minnas att vi barn varnades för dem?

"kulturskymning" i landstinget - kvinnorepresentationen kommer inte ens upp till 40 procent.

Helge har namnsdag - så hette den ena av våra två taxiägare i Sunderbyn på 50-talet. Tänk vi hade två taxiföretag i byn!

Dagens tema är "kryssarna" som talar ut. Rutinerade eller rävar - både benämningarna nämns när Staffan Eriksson talar ut efter sitt misslyckade försök att ta sig in i kommun och landsting.

Och Jan Bergsten fortsätter också sin "serie" om vänsterpartiets inre strider. "De fyras gäng" som han kallade dem igår. Idag talar Bertil Bartholdson ut - och han tar verkligen bladet från munnen. Han ska minsann inte rösgta på Börje Lööw som sägs drivas av privatekonomiska intressen.

Ingen av artiklarna är ute på nätet. När fan blivit gammal har hon börjat tänka att det kanske finns en tanke bakom att inte allt läggs ut. Ibland känns det ju som om man läser en gammal tidning. Man har liksom läst en hel del redan.

Men så illa som i Skåne har Norrbotten det inte med kryssen (var det där?). Lyseskil! där 20 sossar hotar att hoppa av om en inkryssad snubbe inte avgår. Kan undra vad han gjort? Ätit vitlök? Och vä sl sent att komma på det nu när man stått på samma lista hela valrörelsen! Måste nog gå in och kolla vad han heter.

Nu ska jag duscha, äta frukost (!), plocka undan (!) och dra mot jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback