Hur tänkte MP då?

2010-09-09, kl. 06.15

MP i Kiruna vill stoppa stadsflytten. Känns som ett desperat försök att komma in i debatten. För hur tänker ni då? Om LKAB inte får tillgång till mer malm att bryta så lär det väl stänga i Kiruna. Och då inte bara tar man människors bostäder - man gör den fullständigt värdelösa.

Och min aviga tröja gav mig nog tur i går - flyget i tid - trots viss dimma - och "hot" på Arlanda att det inte var säkert att kunna landa i Luleå. "Men vi kör norrut så får vi se..." var budskapet. Nå nu kom de ned - och dessutom i tid.

Kanontrevligt dag med Nyamko - och fatta hur fint FP Älvsbyn hade de runt valstugan och bra det ordnat. TACK!

Anita och Anette har namnsdag idag. Många varma grattis - till många varma "såna" jag känner. Här törs jag inte ens andas något namn - jag kan icke räkna dem alla.

"Partierna som förspråkar en storregion är tysta som kyrkråttor." skriver sign. De öde viddernas son i Kuriren idag. Så sant! Varför frågar inte media Kent Ögren om regionfrågan är en "icke-fråga" efter valet också?

Idag har jag dejt klockan 8 så får vara nog med skrivande så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback