Sommartunna tidningar

2010-09-06, kl. 06.00

Tidningarna sommartunna idag - trots att det både är september och dessutom valår. Inget upphetsande alls i de lokala "blaskorna".

Död
björn i bäck - dock inte i Sunderbybäcken. Älgjakte börjar idag - få se hur många incidenter det blir mellan hundar/jägare och björn.

Lilly och Lilian har namnsdag. Tant Lilly i dörren bredvid ska få en grattiskram. Och grattis til alla er andra också som har namnsdag - Lilian som jag gick realen med vars efternamn jag glömt (fatta?) och Lililan Hansson som jobbade hos oss för många år sen.

Tyckte Maud vann miljödebatten mot Maria W - faktiskt. Dock har jag inte sett efterdebatten som ni kan se på den här länken.

Göran Greider  i TV på morgonen tycker att det är för många opinionsmätningar - det är resulatetn av dessa som kommer i fokus istället för sakinnehållet  politiken. Håller med honom.Fast ingen idag - tror jag.

Sju (7) procent av väljarna påstås ha påverkats av medias valkompasser vid förra valet - jag kan verklign hoppas att väljarna är klokare i år - uppenbarligen med berättelser från vänner och bekanta kan ju rsulaten bli hur konstiga som helst.

Fast 7 procent - det kanske är lika många som tror på horoskopen?

Nu mot arbetet - läkarbesök klockan 15 - 1 timme idellt arbete - på valstugan efter läkarbesket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback