Wetterstrand och "sanningen"

2010-09-10. kl. 16.30

Blandad kompott idag - men det känns som om jag är ikapp. När den känslan infinner sig kommer paniken; jag måste ha glömt något viktigt!

Fast det känns som om det jag glötmt är att vila och sova. Frågan är om det inte blir det ikväll.

Dock gick jag in för att förmedla detta budskap från Alliansen:

 

1. Allians för Sverige söker väljarnas förtroende för en majoritetsregering.

 

2. Vi har som tydlig princip att inte samarbeta med partier som inte delar värdegrunden om alla människors lika värde - det är således uteslutet att samarbeta med Sverigedemokraterna.

 

3. Vid ett oklart parlamentariskt läge, men då Alliansen är större än de rödgröna, kommer vi att medverka till att ta ansvar för Sverige. Det är då naturligt för oss att öppna för samtal med miljöpartiet för att få majoritet för regeringens politik i riksdagen.

 
Maria Wetterstrand ljög alltså oförblommat i TV igår kväll - glansen falnar och glorian har halkat av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback