"Wiehe inspirerat"

2010-09-11, kl. 10.00

Kan inte undanhålla er detta från Anne i Kiruna. Inspirerad av att "ögrens kulturpengar" går till sossemöten har hon satt ihop en egen ansökan.

Fast jag undrar om det inte är dåligt betalt till Lotta - 1000 spänn bara för att hennes man älskar en annan - RUT?? Jmf Tiger och Elin och de summor som fördelades.


"Hej,
 
FP i Kiruna vet inte riktigt vart äskandet skall skickas så vi väljer denna väg och hoppas få hjälp att få den på rätt instans.
Äskar medel  från Norrbottens läns landsting (NLL) för att fortsätta min och FP;s valturné,
 
Jag gör ansökan så här öppet så att alla andra partier inklusive Fp kan få samma summa för sin valturné.
Jag kan berätta att vi i FP bland annat tänker göra följande;
Tusen röster och tre mandat i Kiruna -5000 kr
-Våran B skall framträda med vår låt "Tusen röster-tre mandat" framför COOP och ICA
Transporter till valurnan 5000 kr
-hämtar gamlingar från sina hem dvs sådana som inte röstat och hjälper de sätta valsedlar i valkuvertet; behjärtansvärt verksamhet och kostar förståss lite pengar.
Sedan är vi väldigt solidariska i FP i Kiruna. 
Resterande summa bör vi använda för att få riksmandat för vår Jens. 40 000 kr 
Kampanjen Jens älskar med Rut än Lotta kostar en hel del.
Lotta behöver pengar för att tycka att det ok att Jens älskar RUT. 1000 kr
Jens tar sånglektioner för att kunna uppträda under valturnén. 20 000 kr
Jens behöver anställa en chaufför för att orka åka runt i länet under den sista veckan 19 000 kr
 
Ni ser att det snabbt drar iväg med kostnader. Härmed äskar FP i Kiruna medel från NLL för att genomföra projektet. Jag fick lite inspiration av Rapport nyheterna. Se här nedan.
 
 
 
 
 
Mvh Anne K Jatko (FP)Kiruna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback