Zlatan

2010-09-18, kl. 06.45

Kommer på mig själv med att längta efter snö. Dimmigt, surt och grått - tänk att få lite knarrande snö under skorna. Fast det hade väl varit halkigt i foppatofflorna.

Bra artikel om SD:s syn på svenskheten.
Är Zlatan svensk? Ja inte enligt SD iaf. Artikeln åskådliggör också den bristande integrationspolitiken

Och opinionsmätningar kommer - och går - dvs bli inaktuella. Men i morgon kommer en som blir aktuell - i fyra år. Fast säkert är ju inte det - har spekulerats väldigt lite i nyval?

Att döma av gårdagens debatt så är de rödgrönas halmstrå nu att plocka fram enskilda fall som "misshandlats" inom FK, Låt oss då komma ihåg att så har skett - tyvärr - i alla tider. Kom ihåg de utslitna skogsarbetarna som fick veta av Försäkringskassans läkare att det inte var något fel på dem. Och då skriver vi 70-tal.

Läs här om Folkpartiets syn på sjukförsäkringen. Själv har jag upplevt den nya rehabiliteringskedjan på nära håll. Med en kritisk ingång fick jag i slutänden konstatera att den fungerade väl.

Nu lite städ innan avfärd mot stan. Idag ska jag mellan varven hinna läsa färdigt remisssvaren på SV:s organisationsöversyn - en diger lunta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback