April, april...

2011-04-01 kl. 06.30

Så byter vi månad då - vart tog den förra vägen. Första april idag - nu nyher på TV - kan undra om de kommer att ha traditionen med april skämt?

Varje dag finns ju nyheter jag kan önska vore aprilskämt - att säsongen är
över för Luleå hockey är ett sånt - Kuirens etta idag.

Själv får jag erkänna att jag kom en bit in i artikeln om taxfree innan jag förstod. Jag fick inte riktigt ihop det. Men den hade inte den finessen att jag tror det blir någon köbildning likt den på tullen sålde ut beslagtagen sprit.
 
Och sammanslagningen av Luleå hockey och Skellefteå känns väl nästan lite väl grym en sån här dag?

Men nu håller vi alla tummar för Skellefteå!

Enskilda - inte privata som nyheterna tjatar om - förskolor har bättre personaltät och mindre barngrupper än kommunala dito Det blir något att (S)ätta tänderna i!

Enligt Synnovate har Juholt ungegär lika stort (eller litet) förtroende som Mona Sahlin hade - runt 27 procent. Men färre som inte har förtroende för honom än vad Mona hade. Frågan är väl vad alla "utrensningar" som ser nu kommer sätta för spår. Österberg ut i kylan - lite öststatsstuk över vad som sker!

I skuggan av hockey och basket har Ida-Theres skördat ett EM-guld till Norrbotten. Grattis!

Harald och Hervor har namnsdag. Grattis till norska kungen!

På tal om aprilskämt så har jag inte sett något i nättidningarna - vilket antigen torde betyda att jag svalt betet eller att detta moderna påfund inte tycker att gamla traditioner inte är något för dem? Synd - det hade varit kul att länka om "Det sora lyftet" - när malmen ska lämna Pajala med Herculesplan!

Det är isigt mellan Finland och Sverige - i dubbel betydelse. Såg hatiska finska demonstratranter på TV igår kväll. De hötte mot svenskar i allmänhet och svenska språket i synnerhet. Och inte nog med det - våra Luffare som ska och kampanja med våra liberala vänner i Vasa får problem - isläget för att det bara går en tur om dagen från Umeå.

Idag gäller förberedelser för morgondagens styrelse. Tar med träningskläderna utifall att - även om det formellt är träningsfri dag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback