Mysko bil

2011-04-23, kl. 08.00

Papperstidningar är lycka - fast det var lite väl omfattande idag. Tog tid att ta sig genom - till och med intressanta reportage i bilagorna.

Och ett och annat får sin förklaring. En bil på 97:an - väl nedkörd mot diket - men med lite uppfläkt front. Hade tydligen
bordat mot mitträcket - hur det nu är möjligt på en tvåfilig väg i torrt väglag? Antingen så var inte föraren riktigt "torr" eller så tappade hon läppstitet på golvet.

Gårdagen tillbringades i huvudsak ute i solen. Läste fars dagböcker från 1971 till 1989. Inget integritetsintrång - dagböckerna var offentliga även under hans levnad. Användes ofta för att lösa tvister om nsär och hur något inträffat eller ej inträffat. En rejäl nostalgitripp blev det.

Kuriren toppar med en nyhet vars innehålla inte borde varit offentligt - Bodens kommun lägger ut protokoll där det framgår namn på en elev som inte fullgör skolplikten. Dock inte länkbar nyhet.

Finns andra protokoll jag skulle önska las ut - tänk så lite vi vet om vilka "kompisar" vi har på vägarna.

Och i NSD är "Innimarken" på stor bild i en artikel om att snabbväxande asp kan bli ett lyft för skogsbruket. Synd att den inte är länkbar - blir väl kanske - om jag kommer ihåg ska jag uppdatera detta inlägg med länken.

Och idag gratulerar jag vår partisekrerterare Nina som blivit mamma till en liten Ingrid. Grattis.

Annars är Georgdagen - 23 april - sammankopplat med Jens farmor Elma - som skulle fyllt 90 år idag om hon fått leva.

Själv "flaggar" jag med årets första utehängda tvätt - bland annat mitt duntäcke. Vilket bord inspirera mig till en mindre städinsats i sovrummet. Förutsättningarna hade varit bättre om jag inte sovit så länge idag - till kvart i 7.

Men något får väl börja produceras nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback