Fridfull söndagmorgon

2011-08-28, kl. 09.00

Frid råder i och utanför Bärigårn. Flickorna sover än - det blev en lång dag igår. Färden från Alvik började klockan 11. Började med att hämta "lördagsbullarna" hos Nancy och Maj-Britt. Varje lördag levererar Nancy - 84 bast - antingen cremebullar eller kanelbullar till gänget på Västbacken - och även om det nu bara var delar av dem som var hemma så skulle det hämtas bullar. Så nu ligger det en påse bullar i min frys - för ovanlighetens skull.

Färden gick över stan - inköp av present till Jens - snart 41. Apoteket fick bidra med vitaminer och kosttillskott. Ett band att hänga telefonen i skulle inköpas på Telia - och visst blev det band - men jag blev med telefon också. En Samsung för 995 kronor mer fri surf ett år. Med pekskärm - min första sån. Ivriga instruktioner följde ända till sänggående.

Det tog på energin - så det blev en lättlunch på Max innan vi äntrade expen för att fixa ett utskick åt Boden. Tjejerna gjorde ett ryck med städskrubben och den ordningssamma Lisa fixade till hyllan med papper och annat.

Inhandling på Kvantum av både nyttigt och onyttigt.

Vi gynnade den lokala näringen - Sunderby Restaurangen levererade pizzor.

Den sedvanliga inventeringen av farmors "juvelsamling" - och ett och annat hamnade nog till Västbacken.

Nu ska jag förbereda en liten lyxfrukost med salami och lite annat gott som vi inhandlade. Tanken är att vi ska dra till Skördemarknaden i Boden - men vi får se vart viljorna spretar när damerna vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback