Medioker dag

2011-08-17, kl. 07.00

En tämligen medioker dag igår. Jobb och träning som vanligt. Förvisso ett antal trevliga möten. Och tvä försäjare på samma dag. Säger inte att de är otrevliga på något sätt - men jag blir stressad av dem. -

Tror jag blir lite nojig av lågtryck - igår somnade jag sittande i fåtöljen - gång på gång - med Ola Ullsten boken i knät. Och sen gjorde jag absolut ingenting.

Och ändå har jag sovit till klockan halvsex - nu blir det lite stress för att hinna till jobbet till kl. 9. Och vare sig min kropp eller själ klarar stress - ännu.

Möttes av regn - känns helt ok. Men inga stora mängder här inte. Och hyfsat varmt - en dag att gilla.

En sak att ogilla - hur i helsicke är det möjligt att polisen gett licens för samma typ av vapen som användes vid massakern i Norge - trots att det är förbjudet som jaktvapen. 371 licenser i landet för det vapnet - varav 354 för jakt. Undrar vad de övriga 17 ska användas till. 54 licenser för jakt sen det förbjöds.
Varav 4 i Norrbotten - enligt Kuriren. I NSD i en liten notis sägs att det är 8. Oavsett antal är det åt helsicke!!

Annars verkar det vara Lulebos försäljning av lägenheter som upprör - mycket utrymme i båda tidningarna. Fyra sidor i Kuriren (här gårdagens artikel) och två sidor i NSD (gårdagens artikel - även här - trist)  Upprör mig också - fast av andra skäl. Verkar som om journalisterna samåkt ut till "brottsplatsen" -  stort sett intervjuer med samma personer/hyresgäster. Så uppdaterade Kuriren - dagens artikel med intervju av Raili Rammi - som även intervjuades av NSD!

Nu rinner tiden iväg för mig. Dagen känns ganska oplanerad - förutom 3 timmars jobb. Men den går nog åt ändå.

Verner och Valter ska fira idag - grattis på eran namnsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback